Jak prawidłowo dobrać wysokość kijków do nordic walking?

Odpowiednie dopasowanie kijków do nordic walkingu jest kluczowe dla efektywności treningu. Wbrew pozorom nie jest jednak tak proste, jak mogłoby się wydawać – szczególnie, jeśli zamówienie składasz w sklepie internetowym. Dlatego przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik, z którego dowiecie się, jak od czego zależy wysokość kijków do nordic walking i jak to prawidłowo określić, dzięki nim znajdziecie model, który będzie idealnie dopasowany pod każdym względem.

Wybór odpowiednich kijków zależy przede wszystkim od trzech podstawowych czynników: Twojego wzrostu, stylu chodzenia oraz od indywidualnych proporcji ciała. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z tą aktywnością lub Twój sposób chodzenia jest typowo rekreacyjny, bez zbędnego pośpiechu i patrzenia na wyniki – wybierz raczej krótszy model. Zbyt długie kije uniemożliwią Ci odpowiednią pracę ramion i uzyskanie optymalnego tempa, innymi słowy będą po prostu przeszkadzać. Długie kije wymagają bowiem stosunkowo większej pracy górnych partii ciała, wykonywania dłuższych kroków oraz osiągnięcia szybszego tempa. Ten rodzaj polecany jest przede wszystkim osobom, które są już dość zaawansowane w nordic walking, bądź chcą jeszcze bardziej podkręcić swój trening.

Co zaś tyczy się dopasowania kijków pod kątem wzrostu – istnieją dwa sposoby, na sprawdzenie, która długość kijków będzie dla Ciebie odpowiednia. Pierwszy z nich sprowadza się do czysto matematycznych wyliczeń: należy pomnożyć swój wzrost w centymetrach x 0,68. Na przykładzie wygląda to tak: Twój wzrost np.170 cm x 0,68 = 115,6. W zależności od tego, czy jesteś początkujący, czy masz już doświadczenie w chodzeniu, warto zaokrąglić swój wynik w górę lub w dół – w myśl zasady, że dłuższe kije są dla zaawansowanych, krótsze dla początkujących.

Najprostszym sposobem na dopasowanie kijków do nordic walking jest przymierzenie ich bezpośrednio w sklepie. I tu uwaga – by pomiar był miarodajny, kij powinien być ustawiony tak, żeby ramię w stawie łokciowym było zgięte pod kątem prostym – u osoby zaawansowanej. W przypadku początkujących, kąt w stawie łokciowym powinien wynosić 100 stopni. Jednocześnie należy pewnie i całą dłonią chwycić górną część rękojeści, by wyeliminować ryzyko błędu w pomiarze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *