Technika chodzenia z kijkami do nordic walking – jak robić to poprawnie?

W poprzednim artykule, który znajdziecie TUTAJ wspomnieliśmy, że technika, a co za tym idzie – odpowiednia synchronizacja rąk i nóg, to podstawa w nordic walking. Jest to o tyle ważne, że dzięki niej jesteś w stanie zaangażować do pracy aż 90% mięśni i spalić o 25% więcej kalorii, niż podczas tradycyjnego marszu w tym samym tempie. Jednocześnie opanowanie odpowiedniej techniki pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał tego sportu oraz odciążyć stawy i zabezpieczyć kręgosłup przed przeciążeniami. I choć wydaje się to proste, to w rzeczywistości efektywnego chodzenia z kijkami do nordic walking trzeba się po prostu nauczyć. Poprawna technika nordic walking składa się z kilku kluczowych elementów, z których każdy ma ogromne znaczenie. Poniżej przeanalizowaliśmy każdy ruch krok po kroku, by ułatwić pokazać Wam, że efektywne chodzenie z kijkami wcale nie jest takie trudne! 

Jedną z najważniejszych kwestii w nordic walking jest naprzemienna rąk i nóg. W praktyce oznacza to tyle, że kiedy prawa ręka jest z przodu, to ten sam ruch wykonuje w tym samym czasie prawa noga. Jednocześnie same kroki w tym sporcie powinny być długie oraz rozpoczynać się z pięty. Warto zwrócić także wybicie – powinno być przez chodzącego mocno odczuwalne. Nie mniej ważna jest także odpowiednia postawa – wyprostuj plecy i skoncentruj się na utrzymaniu takiej pozycji. Jednocześnie kontroluj ruch rotacyjny, wykorzystując do tego całe tułowie, łącznie z barkami.

Tyle o postawie, czas przejść do najważniejszego – odpowiedniego trzymania kijków do nordic walking. To one bowiem robią w tym sporcie całą robotę i odpowiadają za pracę całego ciała. Sam ruch ręki powinien być wyprowadzany z ramienia – wyprowadzanie z łokcia to spory błąd, który skutkuje szybszym zmęczeniem i przeciążeniem stawu łokciowego. Jednocześnie podczas wymachu ręki do przodu warto kontrolować jej ruch – nie powinna w kulminacyjnym momencie znajdować się wyżej, niż na wysokości pępka. Ręka, która w tym momencie znajduje się z tyłu, powinna być wyprowadzona poza linię pośladków.

Kijków do nordic walking nie ściskamy przez cały czas – zaciśnięcie na rękojeści powinno nastąpić tylko w momencie przenoszenia go z przodu i wbicia w podłoże, po to, by całkowicie puścić go za biodrami. Miejsce wbicia kijka w ziemię to mniej więcej połowa kroku w momencie, gdy tylna noga znajduje się w swoim maksymalnym położeniu. Warto też zwrócić uwagę na to, by kije i tym samym ręce, pracowały symetrycznie i równolegle.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *